סדנא בנושא גיל המעבר
סדנא בנושא גיל המעבר – גיל המעבר מסמן סיום פרק בחיי אישה, ופתיחת פרק חדש.
עבור אישה אחת תקופה זו מהווה תקופת פריחה ועבור אישה אחרת, תקופה קשה, עם סימפטומים רבים.
המעבר הזה כרוך בשינויים: פיזיולוגיים ופסיכולוגיים. חלק מהשינויים יכולים כאמור לגרום לסימפטומים המקשים מאוד על התפקוד היום יומי.
סימפטומים של גיל המעבר:
- גלי חום.
- הזעה מוגברת.
- עליית כולסטרול.
- עליה במשקל.
קשיי שינה. - חרדות ופחד.
- עייפות וחולשה.
- התפרצויות בכי ללא סיבה
- ועוד .
אכן לא כל הנשים חוות את כל הסימפטומים האלה, וגם עוצמת הסימפטומים משתנה. ישנם נשים שגיל המעבר עובר עליהן כמעט ללא סימפטומים.
בסדנת גיל המעבר נדבר על הנושאים:
כיצד אורח חיים בריא בצירוף צמחי מרפא שהותאמו אישית לאישה בגיל המעבר, יכולים למנוע או לפחות להפחית את עוצמת הסימפטומים.
בסדנא נתייחס לשינויים ההורמונליים:
- מה בעצם משתנה במערכת ההורמונלית.
- כיצד הגוף בעצמו מנסה לפצות על השינויים ולמה גורמים השינויים ההורמונליים האלה.
- כיצד אנחנו יכולים לעזור לגוף להתאזן שוב למרות השינויים והחסרים החדשים שהגוף חווה.
- שינויים נפשיים – מהם השינויים האלה? כיצד השינוי ההורמונלי משפיע על היבטים נפשיים.
- כיצד אפשר להתגבר על השינויים הנפשיים האלה באמצעים טבעיים.
- חשיבות פעילות גופנית בגיל המעבר